Som inskriven i ridskolan har du en plats reserverad för dig i en grupp en viss tid varje vecka hela terminen. Ridklubben reserverar sig för att du under terminens gång kan bli tillfrågad om att byta dag/tid, detta för att vi ska få möjlighet att ta in så många nya ridelever som möjligt.
MEDLEMSKAP
Ridande elever och uppstallade på klubben måste vara medlemmar i klubben då alla medlemmar täcks av en olycksfallsförsäkring. Medlemsavgiften (årsavgift, kalenderår) faktureras samtidigt som ni blir medlem. Därefter faktureras medlemsavgiften vid årsskiftet så länge du är ridande/uppstallad/medlem.
FAKTURERING
Vi har delat upp faktureringen på två gånger per termin. Ny elev som hoppar in mitt i pågående fakturaperiod faktureras endast för de antal lektioner som är kvar inom perioden. Detta kan läggas på nästa faktura. Elev står automatiskt kvar i sin grupp inför ny fakturaperiod om annat ej meddelas. Elev står också automatiskt kvar över terminsbyten, eventuell uppsägning måste ske senast två veckor innan terminen avslutas.
Här nedan ser du hur faktureringsrutinen ser ut.
- Vårterminen period 1 avser ridlektionerna från Januari tom hela Mars.
- Vårterminen period 2 avser ridlektionerna från April tom hela Juni.
- Höstterminen period 3 avser ridlektionerna från Augusti tom hela Oktober.
- Höstterminen period 4 avser ridlektionerna från November tom hela December.
HT 2023
Fakturaperiod 3: lördag vecka 33 – fredag vecka 42
Fakturaperiod 4: lördag vecka 42 – fredag vecka 51
VT 2024
Fakturaperiod 1: lördag vecka 2 – fredag vecka 13
Fakturaperiod 2: lördag vecka 13 – fredag vecka 26
Observera att du fortfarande bokar in dig hela terminen trots att betalningen är uppdelad i 4 perioder.
Påbörjad termin betalas alltid till fullo!
Innan du binder upp dig på en ridplats finns möjlighet att ha tre provlektioner, mot ett extra tillägg på 30 kr/lektion. Om du väljer att fortsätta efter provlektionerna skickas en faktura på resterande ridavgift.
UPPSÄGNING AV RIDPLATS
Vill man inte fortsätta rida skall platsen skriftligen sägas upp via mail till ridskolan@alvdalensridklubb.se, senast två veckor innan terminens slut. Inkommer uppsägningen för sent (senare än 2 veckor innan terminens slut) innebär betalningsskyldighet för nästkommande termin.
OBS! Uppsägning sker inte genom att endast utebli från ridlektionerna!
IDEELLT ARBETE
Eftersom vi är en ideell förening är det viktigt att alla hjälps åt för att hålla nere avgifterna och utveckla vår verksamhet. Som inskriven i ridskolan, uppstallad på ridklubben eller innehavare av medlems-anläggningskort förväntas du att hjälpa till med olika aktiviteter
- Olika försäljningar tex tulpaner, kakor eller Ullmax
- Funktionärsuppdrag på hemmatävlingar
- Annat, tex funktionär under Vasaloppsveckan, delta vid plantsättning, arbetsdagar på anläggningen.